۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

تاپ تکواندو پایانی بر ظلمات-به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس تاپ تکواندو(تکواندو برتر)

برگرفته از سایت تاپ تکواندو - مکتب حق شناس
نویسنده : هواداران مکتب حق شناس-تاپ تکواندو- : ٩:٢٢ ‎ب.ظ ; جمعه ۱٠ مهر ،۱۳۸۸
تاپ تکواندو نخستین سبک آزاد تکواندو جهان است که در ١١مهر ١٣٨١ موجودیت آن رسما در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلوزیونی توسط سید علی حق شناس اعلام شد.
این سبک پس از تاسیس کانون تکواندوکاران ایران به عنوان اولین سازمان قانونی خصوصی و غیر دولتی ورزش ایران پایانی بود بر سال ها محجور ماندن تکواندو به عنوان یک هنر رزمی- همانطور که کانون پایانی بر فرمان روایی گروهی خاص در تکواندو ایران شد.
پس از اعلام رسمی تاپ تکواندو اولین گروه از مربیان و داوران در آبان ١٣٨١در محل باشگاه سرباز(ارتش) فنون و قواعد فنی و اخلاقی این هنر رزمی را از استاد سید علی حق شناس فرا گرفتند.
متعاقبا اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور تاپ تکواندو دربهمن ٨١در تهران برگزار شد.
مخالفت های عدیده ساختار وقت سازمان تربیت بدنی به سرکردگی محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو ایران که موجبات حضور شتاب زده مسئولان فدراسیون جهانی و اعطای دانه ها ی افتخاری به مقامات وقت ورزش ایران شده بود هم نتوانست سدی برای تاپ تکواندو و موج عظیم حضور نهادهای مدنی که با نهضت کانون تکواندوکاران ایران آغاز شده بود- باشد.
به موجب قانون با کارشکنان در هر منصب و مقام برخورد می کنیم.(بخشی از مصاحبه بنیان گذارتاپ تکواندو با ایسنا-مرداد ١٣٨٢)
برگزاری مسابقات مختلف کشوری و استانی -دوره های مختلف مربی گری و داوری و در نهایت تفهیم اتهام و محکومیت پولادگر در دادگاه شعبه ١٠۴٠ مجتمع قضایی شهید قدوسی درسال ۱۳۸۲( اولین محکومیت یک رییس فدراسیون در تاریخ ورزش ایران ) ازشاهکارهای مدیریتی سید علی حق شناس بنیان گذار تاپ تکواندو و رییس جمعیت سازمان های غیر دولتی ورزش ایران است.
تاپ تکواندو درسال ١٣٨٣ از پوشش کانون تکواندوکاران خارج و با اخذ مجوز رسمی به عنوان انجمن بین المللی تاپ تکواندو دارای شخصیت حقوقی مستقل شد.
فدراسیون جهانی تاپ تکواندو در سال ٢٠٠۵ در اولین گنگره خود در مسکو به ریاست سید علی حق شناس با ١۴ کشور عضو رسما آغاز به کار کرد.
تاپ تکواندو علاوه برایران هم اکنون در ١٨ کشور در قالب انجمن های ملی تاپ تکواندو فعالیت دارد.
علاقه مندان- هنرجویان تکواندو و تکواندوکاران جوان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی کانون تکواندوکاران ایران بخش های تاریخچه-مسابقات-همایش ها و دوره های فنی- مواضع رسمی تشکیلات و جراید مراجعه کنند. نشانی سایت کانون: www.irantkd.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر